З метою сприяння вивчення іноземної мови, як одного із пріоритетів стратегії розвитку та забезпечення інтеграції України до європейського політичного, економічного і науково-освітнього простору, основний акцент у діяльності науково-методичної лабораторії іноземних мов робиться на посиленні міжнародного співробітництва, залученні представників зарубіжних освітніх програм та проєктів до викладання іноземної мови під час навчання за програмами підвищення кваліфікації, семінарах, тренінгах, вебінарах тощо.
Британська Рада
Проєкт "Ключові уміння 21-го століття"
Проєкт "Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти" (з 2017 року)
Проєкт “Future English"
Корпус Миру США в Україні
Ø забезпечення вдосконалення практичних навичок володіння англійською мовою здобувачів освіти під час навчання за програмами підвищення кваліфікації вчителів англійської мови;
Ø сприяння використанню комунікативно спрямованої методики викладання англійської мови в освітньому процесі вчителями області;
Ø покращення матеріальної бази та розширення асортименту навчальних засобів для роботи з вчителями англійської мови завдяки різноманітним SPA-грантам;
Ø робота з обдарованою молоддю шляхом залучення волонтерів до проведення обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови та підготовка переможців на відбірково-тренувальних зборах до участі у ІV етапі.
Протягом зазначеного періоду в інституті працювали шість волонтерів Корпусу Миру, а саме: Барбара Шліппер, Дона Томпсон, Лорейн Хеллер, Хелен Хотцевич, Філіп Роффман та Вікі Нейлінг, якими здійснювалась цілеспрямована робота за наступними напрямками:
- викладацька діяльність на курсах підвищення кваліфікації вчителів англійської мови, семінарах та тренінгах;
- конкурси фахової майстерності;
- олімпіади та навчально-тренувальні збори;
- літні мовні табори;
- консультування щодо проведення уроків та позакласних заходів;
- покращення матеріальної бази інституту;
- навчально-видавнича діяльність;
- організація англомовних курсів та клубів для громади;
- популяризація англійської мови на телебаченні.
Головне змістове навантаження практичних занять, розроблених лабораторією у співпраці з волонтерами, враховує потреби та запити здобувачів освіти та спрямоване на розвиток професійної компетентності вчителя іноземної мови, використання активних методів навчальної діяльності, таких як створення проблемних ситуацій, проведення дискусій, захист проєктних робіт, мікроуроки тощо. Було розроблено та введено у навчання нові компоненти:
- англійське писемне ділове мовлення (Хелен Хотцевич);
- методика проведення занять англійської мови у 1 класі (Хелен Хотцевич, Вікі Нейліен);
- розвиток інтегрованих вмінь та навичок школярів на уроках англійської мови (Хелен Хотцевич, Філіп Роффман);
- СНІД (Донна Томпсон);
- інформаційно-комунікаційні технології навчання іноземної мови (Хелен Хотцевич).
Волонтери Корпусу Миру разом з науково-методичною лабораторією іноземних мов та міжнародних освітніх обмінів беруть активну участь в організації та проведенні обласних олімпіад з англійської мови. Вони долучаються до підготовки завдань на ІІ і ІІІ етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад з англійської мови, виступають консультантами під час проведення олімпіад, готують учнів-учасників ІV етапу на навчально-тренувальних зборах. Волонтер Корпусу Миру Філіп Роффман брав участь в організації та проведенні фахового конкурсу «Вчитель року 2016» в номінації «Англійська мова», надавав консультативну допомогу щодо проведення літніх мовних таборів, уроків та позакласних заходів.
Спільно з групами волонтерів лабораторією розроблено та видано навчально-методичні матеріали:
- Olympiad Materials for Gifted Students´ Studies (Барбара Шліппер,
2007 р.);
- Матеріали олімпіадних завдань з англійської мови для роботи з обдарованими дітьми (Річард Коллінс, Александра Коллінс, Ірина Коса, 2010 р.);
- Communicative Approach Games and Activities for 5th form;
- Communicative Approach Games and Activities for 6th form;
- Communicative Approach Games and Activities for 7th form;
- Communicative Approach Games and Activities for 8th form (Supplement for 5th-8th Form English by Oksana Karpiuk) (Донна Томпсон, Скайлі Джінгріч, Філіп Роффман, 2011 р.).
А також записаний волонтерами Vicky Chase, Philip Roffman і Sarah Krouse аудіосупровід до розробленого творчою групою вчителів англійської мови методичного посібника «Шляхи оптимізації навчання аудіювання в допрофільній та профільній школі», 2019 рік.
З метою залучення педагогічних та науково-педагогічних працівників КОІППО до вивчення англійської мови, сприяння їх творчому пошуку та розвитку іншомовної компетенції було організовано англомовні курси для бажаючих.
Крім того, на базі бібліотечного ресурсного центру «Windows on America» обласної універсальної бібліотеки імені І.Д. Чижевського проводились засідання англійських мовних клубів для різновікових груп населення, перегляд американських та англійських кінофільмів мовою оригіналу з подальшим обговоренням, тренінги.
Протягом року за сприяння регіонального телебачення волонтером було записано серію відеороликів «Survival English», які транслювались щотижня в «Ранковій каві». В цих відеороликах англійською мовою програвались побутові ситуації в таксі, кафе, банку тощо.
Гете-Інститут
- протягом 3-х років поспіль з 2013 по 2015 рр. НМЛ іноземних мов спільно з Goethe-Institut в рамках проєкту GIDELFOбуло організовано і проведено обласні методико-дидактичні семінари для вчителів німецької мови, присвячені дидактично-методичним підходам до конструювання та організації навчання другої іноземної мови в загальноосвітніх навчальних закладах;
- тодико-дидактичний семінар (40 год.) для вчителів німецької мови з проблем «Einsatzmöglichkeiten mobiler Endgeräte und Landeskundevermittlung – innovative Ansätze im DaF-Unterricht» та «Vorbereitung auf die GoethePrüfungen А1-В2» в рамках проєкту GIDELFO, за підтримки Міністерства освіти і науки України та Goethe-Institut, та з метою популяризації вивчення іноземних мов та професійної підготовки вчителів німецької мови області, 2017 рік;
- обласні семінари для вчителів німецької мови, які навчатимуть учнів 5-6 класів відповідно до Концепції «Нова українська школа», 2021 рік.
Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX
Міжнародні освітньо-методичні центри
Лабораторія тісно співпрацює з Міжнародними освітньо-методичними видавництвами: Pearson Dinternal, Cambridge University Press, Oxford University press, Express Publishing, Hueber, CLE International та іншими, зарубіжні методисти яких беруть участь у багатьох заходах лабораторії:
- семінари-практикуми, тренінги, вебінари в рамках навчання за програмами підвищення кваліфікації вчителів англійської та німецької мов з актуальних питань:
- навчально-методичне та нормативне забезпечення викладання іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах (Роберт Хартіган, PEARSON-DINTERNAL);
- сучасні методики викладання англійської мови на різних етапах навчання (Н. Ляшко, Express Publishing; методисти MMPublication);
- стратегії ефективної підготовки учнів до складання іспитів, ЗНО» (О. Міходуй, PEARSON-DINTERNAL);
- навички ХХІ століття (Стів Лівер, Express Publishing)
еTwinning Plus
Навчальна програма Європейської комісії, започаткована в 2005 році з метою розвитку співпраці європейських шкіл. Учителі та учні, зареєстровані в мережі еTwinning,
отримують можливість реалізації спільних проєктів з іншими європейськими школами. Проєкт еTwinning розширює сферу освітніх можливостей для учнів та вчителів, підвищує мотивацію до навчання, вивчення іноземної мови, ступінь відкритості до Європи. Ключовою складовою навчання є використання інформаційно-комунікаційних технологій та знання іноземної мови. У свою чергу українські вчителі мають нагоду завести контакти з учителями інших країн Європи. еTwinning Plus стає для них майданчиком щодо спілкування та обміну досвідом, корисною інформацією й методиками навчання. Україна приєдналася до цього проекту в 2013 році і на сьогодні від Кіровоградської області участь у програмі беруть 21 освітній заклад: 7 – з м. Кропивницького, 14 – з Добровеличківсько, Долинської, Маловисківської, Новомиргородської, Кропивницької територіальних громад. Варто відзначити, що кожного року кількісний склад від нашої області збільшується.
Перспективний досвід
Одним із ефективних видів формування та розвитку ключових компетентностей в учнів є проєктна робота. Існує цілий ряд онлайн платформ для міжнародних освітніх проєктів, які активно використовуються вчителями іноземних мов. У посібнику "Міжнародна освітня діяльність З досвіду роботи закладів освіти міста Кропивницького в міжнародних освітніх проєктах" подано матеріали щодо участі в міжнародних проєктах з іноземних мов здобувачів освіти КЗ «Навчально-виховне об'єднання «Спеціалізований загальноосвітній навчальний заклад I ступеня «Гармонія» - гімназія імені Тараса Шевченка - центр позашкільного виховання «Контакт» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області та КЗ «Навчально-виховне об’єднання № 6 «Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, центр естетичного виховання «Натхнення» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області».
Немає коментарів:
Дописати коментар